Primul-ministru Victor Ponta devine un apropiat al industriei navale. După ce, pe data de 28 mai 2013, a fost prezent, în Şantierul Naval Constanţa, la botezul tancului chimic de 41.000 tdw „Histria Ambra”, ieri a luat parte la ceremonia de lansare la apă a patru nave multifuncţionale construite de Shipyard ATG Giurgiu. Acestea au lungimea de 23 metri, lăţimea de 6,90 metri, pescajul de 1,5 metri şi capacitatea de 156,50 tdw. Sunt specializate în operaţiuni de depoluare şi stingere a incendiilor. Construcţia lor s-a realizat sub supra-vegherea societăţii de clasificare Bureau Veritas. Navele au fost contractate de către Compania Naţională Administraţia Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu, finanţarea fiind realizată din fonduri europene. Sunt destinate să ser-vească porturile dunărene Drobeta Turnu Severin, Giurgiu, Călăraşi şi Cernavodă. Demn de remarcat este faptul că echipamentele complete de propulsie (motoare principale, diesel generatoare, linii axiale şi elice), fabricate în cea mai mare parte de producătorul sud-coreean Doosan, au fost furni-zate de compania WaterMota SRL, din Constanţa. Aceasta este o firmă tânără, născută în 2007, din iniţiativa a trei întreprinzători: ofiţerii electro-mecanici Bogdan Moise şi Călin Petculescu, absolvenţi ai Institutului de Marină din Constanţa, şi inginerul mecanic Michael William Beacham (cetăţean britanic). WaterMota a reuşit să pătrundă pe piaţa echipamentelor mecanice navale, o piaţă exclusivistă, dacă ţinem seama că, în ţara noastră, este dominată de câteva filiale ale unor mari producători din Extremul Orient şi din Europa de Vest. În calitate de reprezentant al mai multor fabricanţi străini, de prim rang, firma constănţeană furnizează echipamente pentru ambarcaţiuni de agrement, dar şi pentru nave de diverse mărimi. Până în prezent, a asigurat instalaţiile de propulsie pentru un număr de peste 20 de nave, dintre care 8 nave noi. Printre clienţii săi se numără şantiere navele precum: Shipyard ATG Giurgiu, Navrom Shipyard Galaţi, Dunav Brăila, Tehnonav Brăila şi STX Tulcea. Interesant este şi faptul că WaterMota colaborează cu o companie de arhitectură navală la un proiect de pionierat pentru industria navală românească: asigurarea propulsiei pe gaze la navele fluviale.