“Şase firme constănţene participă la Salonul Nautic Internaţional Bucureşti
Industria şi comerţul de yacht-uri, şalupe şi bărci sunt în fierbere. Pe data de 4 martie 2015, la Romaero, se deschide Salonul Nautic Internaţional Bucureşti.
Manifestarea expoziţională a ajuns la cea de-a şaptea ediţie şi se bucură de o bună apreciere din partea participanţilor şi vizitatorilor. De această dată vor fi prezenţi cu standuri 45 de expozanţi, marea majoritate fiind români. Numărul producătorilor autohtoni este mic, cei mai mulţi participanţi fiind distribuitori ai unor fabricanţi străini.
Mihaela Ioniţă, din cadrul secretariatului salonului, a precizat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, că printre firmele din judeţul Constanţa se numără: distribuitorul de motoare, echipamente şi accesorii navale WaterMota, producătorul şi furnizorul de instrumente electrice navale Navtron, producătorul de ambarcaţiuni Axxa Maritime, fabricantul de ambarcaţiuni Sea Core, Şcoala de Navigaţie Wind Hanters şi Şcoala de Scafandri Marine Explorers, care este şi distribuitor de echipa-mente de scufundare.
„Piaţa producătorilor de ambarcaţiuni, acce-sorii, echipamente şi servicii nautice este foarte dinamică, s-a restructurat continuu. Drept dovadă, an de an apar noi firme în cadrul salonului, iar altele dispar. Gradul de înnoire a expozanţilor este de circa 10% de la o ediţie la alta” – a declarat Mihaela Ioniţă.
Dintre producătorii constănţeni se distinge compania Sea Core, a cărei ofertă la acest salon este nu doar interesantă, ci şi bogată: un model de barcă de pescuit răspândit în zona Mediteranei; o barcă de pescuit de două persoane, cu un confort deosebit, destinată celor ce pescuiesc la lansetă; canoe de două şi patru persoane, pentru apele interioare; o canoe care poate fi folosită pe mare; o canoe de 11 metri lungime pentru pregătirea marină-rească şi concursuri academice; o ambarcaţiune şcoală, cu vele, pentru iniţiere; o gamă largă de caiace; soluţii de propulsie electrice şi mecanice.
De ce salonul este organizat departe de apă, în Bucureşti? De ce nu este adus la Constanţa? „Pentru că aici sunt oamenii cu bani, cei ce îşi permit un astfel de hobby” – a explicat Mihaela Ioniţă. Într-adevăr, ambarcaţiunile, accesoriile şi echipamentul pentru sporturile nautice sunt relativ scumpe pentru marea majoritate a românilor. O democratizare a sporturilor nautice, o răspândire a lor la nivel de masă va avea loc atunci când industria românească de profil va creşte suficient, iar preţurile vor fi coborâte la un nivel accesibil. Deja, a început să se contureze o tendinţă în această direcţie. Spre exemplu, producătorul Sea Core a început să îşi orienteze proiectele spre segmentul celor cu venituri mici, realizând ambarcaţiuni cu preţuri între 300 şi 8.000 de euro, destinate sportului, agrementului, pescuitului amator şi profesionist. Pe unele dintre acestea, constănţenii le-au putut admira şi achiziţiona în 2014, la Tomis Yacht & Salonul Auto, realizat de Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa pe platoul de la City Park.
Organizatorii Salonului Nautic Internaţional Bucureşti se aşteaptă la un aflux mare de vizitatori. „La fiecare ediţie, firmele expozante s-au declarat mulţumite, întrucât manifestarea expoziţională şi-a atins scopul. Participanţii au reuşit să vândă, să încheie contracte” – afirmă Mihaela Ioniţă.
Salonul este deschis în perioada 4 – 8 martie 2015. În cadrul lui vor fi organizate mai multe evenimente: lansarea unor cărţi de specialitate şi o tombolă, al cărei premiu este o pagaie unică, inscripţionată cu logo-ul salonului şi autograful multiplului campion olimpic Ivan Patzaichin. “
sursa: Cuget Liber
http://www.cugetliber.ro/stiri-economie-industria-de-agrement-nautic-ocupa-capitala-248747?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie